lördag 21 april 2012

Jag börjar idag.

En idé-spruta är jag men mina droppar faller ständigt i öde jord.
Inte för att de förkastas utan för att de så sällan kommer fram till personer som efterfrågar dom.
Nu undrar jag om du gillar min idé om café idé?
Du behöver inte själv vara som jag, det är snarare en fördel med så många olika personligheter som möjligt.
Vi är alla tillsammans som en mosaik, som en symfoni, och vi behöver vara olika om det skall bli något gjort på ett effektivt sätt. För att det vi skapar skall bli harmoniskt.

En idé som jag har är att skapa bord i caféet, där varje nytt ämnesområde, problem eller frågeställning blir som ett cafébord som man sätter sig vid, surplar in och smuttar litegrann på, bidrar med sin reflexion eller kommenterar någon annans inlägg.
I det verkliga café idé skall man kunna skriva på borden och i ett block som tillhör bordets ämne. Det skall finnas färgpennor på varje bord och på väggarna runt borden skall man kunna sätta upp favoriter, som på en gigantisk anslagstavla.

Till café idé skall finnas en idé-kommitté ;) som ibland sammanfattar de olika ämnena och dess lösningar.
Dessa binds ihop i inplastade spiralbundna häften som läggs i en bokhylla för alla att läsa och låta sig inspireras av. Café idé-kommittén kan också sammanfatta och redovisa förslagen i form av insändare till tidningarna.

Och självfallet publicera på denna blogg!